Els problemes habituals solen ser:
- la dificultat de manejar els recursos i les persones
- solapaments amb altres departaments i amb altres projectes
- persones que no saben quines són les seves prioritats
- persones que no saben a qui han de fer més cas (al cap funcional?, al cap de projectes?)
- persones que participen en els projectes de manera mecànica i sense saber-ne clarament la importància o l'objectiu
- solapaments i sobreassignacions exagerades entre diversos projectes coetanis
- incompliment de terminis
- pèrdua d'oportunitats de col·laboració i complementació entre diferents projectes
- etc.
Les funcions d'aquesta oficina que, de manera omniscient, vetllaria per al correcte funcionament dels projectes de la nostra organització, serien, entre d'altres, aquestes:
- millorar la gestió de la cartera de projectes
- donar suport als projectes que es duguin a terme
- instaurar els processos i metodologies de Gestió de Projectes
- donar formació al respecte
- ser el centre neuràlgic i operatiu per a tots/es els/les gestors/es de projectes de l'organització
- ser consultors i mentors interns per a tothom que dugi a terme projectes
- instaurar i facilitar l'ús d'eines informàtiques de gestió de projectes
- etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada